Перекласти

пʼятниця, 31 січня 2020 р.


Урок №       Трудове навчання 4 клас                     Дата
Тема:Створення портрету героя в техніці «колаж» за власним задумом.
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення і походження «колажу», навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати охайність у роботі.
Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, зразки виробів, технологічні картки, музичний супровід – Шопен симфонія, презентація на дану тему.
                                              Хід уроку
І. Організаційний етап.
1. Привітання.  Дзвін - дзвіночок пролунав
                           Весело вас привітав.
                          Привітайте друзів чемно.
                          Хай урок мине не даремно.
2. Перевірка готовності до уроку. (Матеріал, який має бути). СЛАЙД 2.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1.     Актуалізація знань.
--Перевіримо, як ви пам’ятаєте техніку безпеки роботи на уроці трудового навчання. Пограємо з вами у гру «Так-ні». Я зачитаю твердження:
·         На робочому столі має бути порядок (ТАК).
·         Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.(ТАК)
·         Кладемо ножиці так, щоб вони не виступали за край   робочого місця.(ТАК)
·         Ножиці мають бути тупими, а також зі слабким кріпленням.(НІ)
·         Коли ріжеш, широко не розкривай ножиці (НІ).
·         У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.(ТАК)
·          У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.(ТАК)
·          Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.(ТАК)
·         Передаємо ножиці тільки у закритому вигляді, кільцям(ручкою )вперед (ТАК).
·         Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.(ТАК)
·         Клей наносимо на виріб дуже товстим шаром. (НІ)
·         Працюючи з клеєм користуємося пензликом і серветкою. (ТАК)
Молодці, ви готові до уроку.
2.    Повідомлення теми і мети уроку.
--Сьогодні ми продовжимо працювати з технікою «колаж». Дізнаємось з яких матеріалів виготовляють вироби у цій техніці, та звідки до нас прийшов «колаж»?    СЛАЙД 1.
3.    Вступна бесіда.
Іноді, прибираючи вдома, на своїй поличці, ми можемо знайти багато речей, які не хочеться викидати і не можемо знайти їм пристосування: журнали, газети, обкладинки від цукерок, коробки, намистинки, ґудзики та інше. Не поспішайте їх викидати, з їх допомогою можна створити незвичайні, дивовижні речі в техніці «колаж».СЛАЙД 3.
Колаж – це аплікаційна композиція, виконана із різних матеріалів. Крім різнокольорового паперу, природних та штучних матеріалів у колажі використовують ще й вирізки зі старих журналів, газет та іншої друкованої основи.
 « Колаж» походить від французького слова, яке означає «наклеювання» - це технічний засіб, коли на будь-яку основу наклеюю-ться різноманітні матеріали. Особливість «колажу» в тому, що художник може комбінувати різні техніки і матеріали.
СЛАЙД 4 .
4.    Демонстрація та аналіз зразків.
  До зразка на дошці пропоную зразки на екрані СЛАЙД 5 – 10  (10 слайд залишаю як зразок до вже запропонованих).
5.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Сонце дивиться у клас.
П’ять, чотири, три, два, раз.
Всі ми робимо зарядку.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Треба нам присісти й встати.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Руки простягніть вперед.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Нахиліться, підніміться.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
На носок, потім — на п’ятку —
Всі ми робимо зарядку.
Раз, два, три, чотири, п’ять 

6.Опрацювання «Технологічної карти».
Портрет –зображенняперноїлюдиниабогрупи людей з метою передачіїхньоїсхожості. Відтвореннязовнішньоїподібності не єосновнимзавданням портрета. У ньому художник передає характер, емоційністьлюдини, розкриваєїїдушевніпереживання, внутрішнійсвіт, своєставлення до зображуваної особи. Сьогодні ми спробуємо з вами створити портрет улюбленого героя літературноготвору, кінофільму, просто знайомоїлюдини в техніціколажу.СЛАЙД 11-14.
Правила техніки безпеки ми пригадали, прошу вас ознайомитись з порядком виконання роботи.
Технологічна карта на екрані - СЛАЙД 15(попередньо кожен учень отримав на своє робоче місце таку ж карту). Читання і аналіз кожного пункту.
1.    Оберіть основу для роботи.
2.    Перенесіть шаблон на папір.
3.    Розмітьте на заготовці портрету всі деталі обличчя.
4.    Окремо підготуйте деталі для портрету (очі, носик, рот, волосся).
5.    Прикладіть деталі до заготовки не фіксуючи їх.
6.    Щоб сформувати косиці або волосся, на лінійкузавдовжки20-30 см намотай нитки для в’язання. Розріж нитки з одного боку та заплети косицю. Приклей волосся на портрет.
7.    Починайте фіксувати виріб від заготовки портрету.

ІІІ. Практична робота (виготовлення композиції-колажу за власним задумом)
Отже, ми починаємо роботу. Кожна робота буде неповторна, адже ви самостійно доберете матеріал і колір свого виробу. Удачі і творчого натхнення.
(Під час виконання роботи вмикаю музичний супровід, зазвичай це класичні ліричні твори, на цьому уроці це був «Весняний вальс» Фредерика Шопена, адже музика - це мистецтво прямого і сильного емоційного впливу, який представляє ні з чим не порівнянні можливості для розвитку творчості людини, особливо в молодшому шкільному віці).

IV. Виставка та оцінювання робіт.
     Оцінюючи роботи ми будемо звертати увагу на охайність, самостійність виконання, оригінальність. Після того, як всі роботи представлені, прошу учнів самостійно оцінити свої роботи.

V. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам урок?
- Звідки походить «колаж» і що він означає?
- Вдома можна виготовити колаж на іншу тему.
УІ. Прибирання робочих місць.


Немає коментарів:

Дописати коментар